Alla inlägg under maj 2012

Av Olivia - 27 maj 2012 18:01

Hej!!

I går var jag på dagläger, det var jättekul fast nu har jag och Johanna träninsvärk. På trampett gjorde jag grupperad, pickerad och sträckvolt. Samt grupperad volt med halvskruv. I dag har jag firat morsdag. Mamma har fått en buket liljekonvaljer av mig och en damsugare av familjen. Mormor fick också en buket liljekonvaljer av mig. Till mat åt jag nypotatis och lax. Till efterrätt så åt jag jordgubbar och glass. Nu är jag MEGA TRÖTT


Au revoir

// Olivia

Av Olivia - 26 maj 2012 07:53

Tjena!

Jag hinner inte blogga så mycket i dag för jag ska träna gymnastik och fira pappa, han ska få en norgeflagga+flaggstång,slippsar, 4 japp och 3 antonberg. Egentligen skulle jag på kalas hos Edvin men Alva är sjuk  

så det blir plan 2 . till frukost ska jag äta koktägg och yoggi!


Byebye bloggar kanske senare Ps en bra låt 

//Olivia

Av Olivia - 25 maj 2012 21:56

Hej!

Sitter och gör INGENTING på datorn förutom att blogga och lyssna på Somebody That I Just To Know. Har tränat gymnastik gjorde pikerade volt med halv skruv. Enligt vår tränare Bertil så var jag bättre än Stina  Han brukar säga att Stina är bättre och tvärtom för att få oss att göra det bättre. Imon ska jag på dagläger i Teleborgshallen  från kl. 09.00- 16.00 det betyder sova lite och mycke träning. Sen ska jag till Hilda och på söndag ska jag fira mamma på morsdag.


Hej-Då-Ren 

// Olivia 

Av Olivia - 20 maj 2012 18:26

Tjena!

Efter att tjejerna hade varit här så va jag med kusinerna och samanlagt så åt jag 2 dubbelnougat. I natt sov jag hos mormor och idag väkte Alva mig 08.56 Tur att det bara var hon och inte alla andra också för då hade jag blivit på dåligt humör. Vid frukosten så frågade Johanna - Var har du sovit?. Efter som att jag kom från mormors TV-rum. Och svaret blev - där uppe! Till frukost åt jag 2 rostade minimackor med ost och Apelsinmarmelad, samtidigt som Edvin åt upp en STOR portion Mormorgröt( mannagrynsgröt) Senare låg jag och läste morfars nya randiga hängmatta och läste, sedan hoppade jag studsmatta med K för att de tyckte det var tråkigt att jag läste, senare på dagen kom jag på att man kunde ha vattenballongskrig det gillade alla så det blev fullt krig därute,olyckligt nog missade jag allt när jag bakade chokladbollar, sen gjorde jag flickis ( bakot hand volt) på studsmattan typ 3 min senare fick Elias en vatten balong över sig... Gud var glad han var då! Jag bara skrattade samtidigt som jag låste in mig på toan för att han skulle attackera mig. Sen när det blev trist på toan så blev jag jagad av Elias över åkern typ 5 miljoner meter enligt mig! Han missade mig med några centimeter och ballongen sprack på marken. Sen rusade han in medans jag gick efter för att jag var helt slut. När jag kom tillbaks så fikade vi på bullar,kex och chokladbollar. efter det så letade vi efter pappa, min kusin och kusins pappa som tydligen hade åkte till skogen UTAN att säga det till OSS. Sen när Kusinerna åkt så käkade vi ktäftor och jag läste i hängmattan. Nu ska jag läsa DÖTRÅKIG historia till provet på onsdag

Hejdå

// Olivia  

Av Olivia - 18 maj 2012 11:55

Tja

Tyvär har jag inte orkat blogga på 3 månader. Men nu har det hänt grejer iaf. I går så va jag med Elin. Det första vi gjorde var att jag visade mitt fristående TickTack   . Senare hoppade vi studsmatta, jag visade någr bra volter (enligt mig) och så tröttnade vi på att hoppa så vi bakade goda cupcakes med först misslyckad glassyr med blåbär så vi gjorde en med vatten,kakao och florsocker... självklart fick vi vänta på mamma som skulle köpa mer eftersom florsockret ändå var slut och hon kollade på Johanna som spelade fotbollsmatch och de vann... efter vi bakat gick vi till mormor och gick ut med Yassi mormorssysters hund och det gick bra bortsett från att det regnade då och då. Sen bakade vi rabarberpaj meed mormor eftersom att Elise ville ha det. Efter allt bakandet så cyklade vi till Stina för att bevisa att vi är bättre än Emil på king. Och vi lyckades. Senare cyklade vi hem till mig och då hade vi cyklat 1 mil sammanlagt. Sen såg vi på Notting Hill den fick en 9 1/2 av 10 poäng. sen la vi oss kl 00.35 och snackade lite sen somnade vi.

I dag ska vi: cykla till Trollkvarnen och fika,köpa chips,cykla till Elin och hämta grejor så att hon kan sova över en natt till. Sen ska hon kolla på när jag,Stina och Anna ska träna gymnastik, sen ska Hilda,Stina och Elin sova över(vi ska sova i Elises rum) Vi ska se på Fantastic four och snacka

Bye

/ Olivia

Av Olivia - 18 maj 2012 11:55

Tja

Tyvär har jag inte orkat blogga på 3 månader. Men nu har det hänt grejer iaf. I går så va jag med Elin. Det första vi gjorde var att jag visade mitt fristående TickTack   . Senare hoppade vi studsmatta, jag visade någr bra volter (enligt mig) och så tröttnade vi på att hoppa så vi bakade goda cupcakes med först misslyckad glassyr med blåbär så vi gjorde en med vatten,kakao och florsocker... självklart fick vi vänta på mamma som skulle köpa mer eftersom florsockret ändå var slut och hon kollade på Johanna som spelade fotbollsmatch och de vann... efter vi bakat gick vi till mormor och gick ut med Yassi mormorssysters hund och det gick bra bortsett från att det regnade då och då. Sen bakade vi rabarberpaj meed mormor eftersom att Elise ville ha det. Efter allt bakandet så cyklade vi till Stina för att bevisa att vi är bättre än Emil på king. Och vi lyckades. Senare cyklade vi hem till mig och då hade vi cyklat 1 mil sammanlagt. Sen såg vi på Notting Hill den fick en 9 1/2 av 10 poäng. sen la vi oss kl 00.35 och snackade lite sen somnade vi.

I dag ska vi: cykla till Trollkvarnen och fika,köpa chips,cykla till Elin och hämta grejor så att hon kan sova över en natt till. Sen ska hon kolla på när jag,Stina och Anna ska träna gymnastik, sen ska Hilda,Stina och Elin sova över(vi ska sova i Elises rum) Vi ska se på Fantastic four och snacka

Bye

/ Olivia

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards